فروشگاه برق مرکزی

معرفی مینی plc لوگو! زیمنس

LOGO! Basic Modules – the heart


لوگو! انتخاب مناسبی برای راه حل سریع، بدون عارضه و صرفه جویی در فضا برای کارهای ساده کنترل و تنظیم است. لوگو! مدتهاست که خود را به عنوان یک ماژول منطقی هوشمند در پروژه های اتوماسیون کوچک تثبیت کرده است.

نسل جدید ماژول منطقی LOGO! 8

علیرغم توسعه مداوم و مداوم عملکرد، سهولت کار برای برنامه نویسان و کاربران همیشه از اهمیت بالایی برخوردار بوده است. به همین دلیل ما “عملکردهای آماده برای استفاده” مانند تاخیر روشن/خاموش، تایمر هفتگی، مولد پالس، تایمر astro، تایمر سالانه، توقف ساعت و غیره را معرفی کردیم که معمولاً باید ابتدا در یک PLC معمولی برنامه ریزی شوند. مشتریان می توانند از LOGO استفاده کنند! برای برنامه ریزی توابع ماکرو خود و ایجاد کتابخانه از توابع فرعی آزمایش شده. گزینه ثبت داده ها حوزه های جدیدی از برنامه را باز می کند. لوگو! 8 را می توان به صورت جداگانه به 24 ورودی دیجیتال، 20 خروجی دیجیتال، 8 ورودی آنالوگ و 8 خروجی آنالوگ افزایش داد.

نکات برجسته نسل جدید LOGO! 8

قابلیتهای توسعه یا گسترش لوگو 8 زیمنس

این کنترل کننده قادر است تا

را کنترل کند.

نکته :هنگام بررسی توسعه ، باید ورودی ها و خروجی هایی را که قبلاً در آن وجود دارد را در نظر بگیریم.

واحد پردازنده یا سی پی یو  بر اساس ولتاژ تغذیه و نوع ورودی و خروجی در چهار پیکربندی موجود است.

ماژول های اصلی لوگو 8 بدون نمایشگر نیز وجود دارند اما  چون تفاوت زیادی در قیمت ندارند، بندرت مورد استفاده قرار می گیرند.

علاوه بر این لوگو 8 زیمنس میتواند به ماژول اترنت یا یک ماژول در شبکه GPRS / SMS / GPS مجهز شود.

در ضمن توسط  TDE PANEL می توانیم صفحه کنترل کننده را به مکان دیگری مثلاً روی درب کابینت کنترل منتقل کنیم .

LOGO!Soft Comfort محیط برنامه نویسی لوگو! 8 زیمنس

کنترل کننده لوگو 8 زیمنس در LOGO! Soft Comfort به راحتی قابل برنامه ریزی است. طراحی این نرم افزار بسیار شبیه TIA Portal است که کنترل کننده های Simatic S7 زیمنس را برنامه ریزی می کند.

ما برای نوشتن برنامه یا لاجیک دو زبان در اختیار داریم

به نظر من ، ما توسط زبان FBD بسیار کارآمدتر میتوانیم لاجیک یا برنامه را بنویسیم .همچنین  برای مبتدیان این زبان را به عنوان زبان اول در LOGO! Soft Comfort توصیه می کنم.

در این زبان ما 43 فانکشن برای نوشتن برنامه های مختلف در اختیار داریم که با توجه به قیمت لوگو 8 فرصت های زیادی را در اختیار شما قرار می دهند.

تمام توابع به طور مفصل در کتابچه راهنمای زیمنس شرح داده شده است ، که می توانید آنرا در قالب PDF از  انتهای همین مقاله تحت عنوان LOGO! 8 Manualدریافت کنید.

قابل توجه است که نسخه آزمایشی LOGO! Soft Comfort را می توان به صورت رایگان از وب سایت سازنده بارگیری کرد. مهمتر این است که نسخه آزمایشی دارای یک شبیه ساز کنترل کننده است که فرصت های زیادی را برای مبتدیان برای یادگیری فراهم می کند.

نکته : نسخه آزمایشی از نظر زمانی محدود نیست ، ما فقط نمی توانیم برنامه را در سی پی یو واقعی بارگذاری کنیم.

وب سایت برق مرکزی برای علاقه مندان و مشتریان عزیز خود اقدام به ارائه نسخه کامل و اصلی نرم افزار LOGO!Soft Comfort بصورت رایگان نموده است، تنها کافی است ذیل این پست اقدام به ارسال درخواست خود نمایید تا بلافاصله برای شما ارسال گردد.

شبیه سازی لوگو 8 زیمنس در نرم افزار Logo!Soft Comfort

3 مرحله بسیار راحت برای شبیه سازی در نرم افزار Logo!Soft Comfort

  1. یک برنامه جدید ایجاد کنیدو بنویسید.
  2. حالت سیمولاتور یا شبیه سازی را فعال کنید.
  3. شبیه سازی عملیات برنامه را به راحتی مشاهده کنید.

Logo! Soft Comfort مانند TIA Portal یک محیط برنامه نویسی بسیار کاربر پسند  است. اکثر کارها به راحتی با استفاده از روش DRAG & DROP انجام می شود.

یک مزیت بزرگ این نرم افزار HELP توسعه یافته آن است.  پس از فشردن دکمه F1 به اطلاعات بنیادی زیادی دسترسی داریم.

همانگونه که قبلا اشاره کردیم ، برنامه نویسی لوگو 8 زیمنس LOGO! 8 ، در نرم افزار Logo!Soft Comfort بسیار آسان است . به لطف اصلاحات در نظر گرفته شده در این نرم افزار نه تنها افراد متخصص بلکه افرادی که لزوما دانش برنامه نویسی ندارند و تنها اطلاعات اولیه عملیات منطقی مانند AND ، OR ، NOT و غیره را میدانند میتوانند گلیم خود را از آب بیرون بکشند .

در حین بررسی اجمالی امکانات لوگو 8 زیمنس LOGO! 8  از یک عملکرد UFD که عملکرد تعریف شده توسط کاربر است بسیار خوشحال خواهید شد. این گزینه در شرایطی که عملیات تکراری در برنامه داشته باشید ، بسیار مفید است. به این دلیل کار کمتری پیش رو دارید و برنامه نیز واضح تر به نظر می رسد.

دیتا برداری در لوگو 8 زیمنس LOGO!8 – DATA LOGGING

علاوه بر عملکردهای منطقی اساسی که در اختیار داریم عملکرد ثبت دیتا یا داده برداری (بایگانی) نیط یکس از قابلیت های لوگو 8 میباشد. این بدان معنی است که میتوان مقادیر I / O و مقادیر فعلی را در فانکشن بلاکها استفاده و یا ذخیره کرد. داده ها در فواصل زمانی خاص یا در صورت وقایع خاص در کنترل کننده ذخیره می شوند. اطلاعات جمع آوری شده در یک فایل با فرمت  CSV (برای پخش در اکسل) مستقیماً در LOGO یا روی کارت حافظه Micro SD ذخیره می شود .

نکته :از عملکرد ثبت اطلاعات می توان فقط یکبار در برنامه استفاده کرد که کافی هم است.

حداکثر تعداد خطوط قابل ذخیره شدن در فایل CSV بیست هزار 20,000 خط است. بعد از این حد نصاب ، لوگو 8 به صورت خودکار فایل فعلی را ذخیره می کند ، پرونده جدیدی ایجاد  و شروع به ثبت داده ها می کند.

لوگو 8 زیمنس نمایشگر LOGO!8 DISPLAY 

نمایشگر استفاده شده روی لوگو 8فقط برای کار با منوی سیستم برای اهداف پیکربندی استفاده نمی شود. میتوان از آن برای مشاهده مقادیر خاص فرآیند یا حالت های منطقی به صورت آنلاین نیز استفاده کرد. در این نمایشگر 6 خط 16 کاراکتری در اختیار داریم. همچنین نرم افزار LOGO! Soft Comfort این اجازه را میدهد تا حداکثر 50 پیام را نیز پیکر بندی کنید. پیامهای نمایش داده شده در صورت وجود چندین پیام می توانند اسکرول شوند و یا توسط کاربر تأیید شوند. همچنین می توان رنگ نور پس زمینه را از داخل برنامه به سفید ، قرمز و یا کهربا یی تغییر داد.

کل سرویس پیام های اضافی روی صفحه نمایش بدون پیکربندی خاص یا نوشتن یک پروژه جدید انجام می شود. میتوان یک بلوک جدید “متن پیام” را به کانکشن دیاگرام اضافه می کنیم و گزینه های آن را برای نمایش پیام در صفحه پیکربندی می کنیم.

علاوه بر اینها منوی سیستم system menu گزینه های  بسیاری دارد. ما می توانیم پارامترهای هر فانکشن را به راحتی تغییر دهیم و حتی برنامه را از روی نمایشگر ویرایش کنیم. همچنین گزینه ای برای جلوگیری از تغییرات پارامترها وجود دارد که میتواند هنگامی که برنامه را به مشتری می دهیم و نمی خواهیم به برخی توابع دسترسی داشته باشیم ، مفید باشد.

.

لوگو 8 زیمنس ارتباطات LOGO!8  COMMUNICATION

لوگو! 8 دارای یک پورت اترنت است که از طریق آن به کامپیوتر متصل میشود. البته این تنها عملکرد این درگاه نیست. این پورت را می توان با 16 دستگاه دیگر به صورت شبکه گسترش داد ، این دستگاهها می توانند کنترلرهای لوگو 8 ، کنترلرهای Simatic S7 و حداکثر یک پانل نمایشگر HMI باشد .البته حتما برای گسترش شبکه ما باید از سوئیچ های اترنت استفاده کنیم ، به عنوان مثال: LOGO! CSM با چهار سوکت RJ45.

در لوگو 8 زیمنس تبادل داده بین کنترل کننده های LOGO در یک پروژه بدون نیاز به بلوک های ارتباطی خاص (مانند PLC) انجام می شود. برای این کار کافی است تا از “ورودی ها و خروجی های شبکه” “network inputs and outputs” استفاده کنید که برای کاربران بدون دانش تخصصی بسیار راحت است.

نرم افزار LOGO! Soft Comfort دارای دو حالت ویرایش شماتیک است.

در نمای پروژه شبکه ای می توانیم اتصالات شبکه را پیکربندی کنیم و پنجره ویرایش برنامه را برای چندین کنترلر  لوگو همزمان اجرا کنیم.

علاوه بر ارتباطات اترنت ، می توان لوگو 8 زیمنس را با ماژول LOGO! CMR 2020 نیز توسعه داد، اینکار کنترلر را با یک شبکه GPRS / SMS / GPS مجهز می کند. با استفاده از این ماژول، می توان ارسال درخواستهای خود را به کنترلر لوگو 8 و یا دریافت وضعیت پارامترها از پیام کوتاه تلفنی استفاده کنیم.این ماژول همچنین دارای یک GPS است که به کمک آن می توانیم از راه دور بفهمیم که کنترلر در کجا قرار دارد. این گزینه در تجهیزاتی که حرکت می کنند کاربرد خواهد داشت. کاربرد دیگر همگام سازی synchronization ساعت کنترلر با GPS ، شبکه تلفن همراه و حتی اینترنت است.

.

لوگو 8 وب سرور و تلفن همراه LOGO!8  WEB SERVER AND SMARTPHONE

لوگو 8 زیمنس همچنین دارای یک وب سرور داخلی است. که با استفاده از این قابلیت ، ما می توانیم از سطح مرورگر وب به تمام عملکردهای کنترل کننده و صفحه TDE دسترسی داشته باشیم.

البته ، کنترلر  و دستگاهی که می خواهیم کنترل کننده را روی آن تماشا کنیم باید در یک شبکه باشند. یعنی اگر یک روتر WIFI به شبکه وصل کنیم به راحتی به کنترل کننده دسترسی خواهیم داشت ، به عنوان مثال: با استفاده از تلفن هوشمند فقط آدرس IP کنترل کننده را در مرورگر وارد کنید.

مزیت بزرگ آن نحوه نمایش صفحه در یک مرورگر وب است که همه چیز در حالت پاسخگو “responsive mode” است ، بنابراین صفحه به طور خودکار با وضوح دستگاه سازگار می شود.

علاوه بر دسترسی از راه دور به لوگو!8 از طریق مرورگر وب زیمنس نرم افزار اندرویدی رایگانی را نیز برای آن منتشر کرده است! در عکس بالا می توانید پیش نمایش Web Server را از برنامه اندرویدی تلفن هوشمند مشاهده کنید. علاوه بر پیش نمایش، این برنامه  امکانات تشخیصی بسیاری را نیز فراهم می کند. این برنامه همچنین به شما امکان می دهد پارامترها را تنظیم کنید و تنظیمات را انجام دهید.

این نرم افزار را میتوانید از Google Play دانلود کنید. 

دسترسی از راه دور به وب سرور با رمز محافظت می شود ، بنابراین می توانیم از آن در کارخانه های صنعتی نیز استفاده کنیم.

.

چگونه برنامه نویسی با کنترلر لوگو 8 زیمنس را شروع کنیم

مرحله 1: نرم افزار را بارگیری و نصب کنید.

اولین کاری که باید انجام دهید دانلود نرم افزار LOGO! Soft Comfort از وب سایت تولید کننده است. وارد این وب سایت w3.siemens.com شوید. نسخه مناسب رایانه خود را انتخاب کنید (32 یا 64 بیتی). سپس برنامه را نصب کنید .

مرحله 2: شروع یادگیری کار با نرم افزار LOGO! Soft Comfort

زیمنس آموزش آنلاینی را به صورت رایگان آماده کرده است. این آموزش با جزئیات بسیار زیادی  تکمیل شده است که به شما امکان می دهد مراحل اولیه راه اندازی یک دستگاه جدید ، که معمولاً با سرگردانی و سوالات زیادی شروع می شود را به راحتی طی کنید.

در ابتدا کافی است حدود 1.5 ساعت وقت صرف کنیدو نهایتا برنامه جامعی بنویسید و با شبیه ساز آزمایش کنید. سپس در این آموزش برنامه های بیشتری از ابتدا ساخته می شوند و عملکرد برخی توابع توضیح داده می شود. همچنین آموزشهای مربوط به ارتباطات ، وب سرور یا پیامک نیز وجود دارد.

این آموزشها را میتوانید در وبسایت زیمنس بیابید .

مرحله 3: اطلاعات خود را گسترش دهید.

اولین قانون برنامه نویسی این است که اگر بخواهید به سرعت در یک محیط پیشرفت کنید ، کلید F1 را فشار دهید.

در LOGO! Soft Comfort سیستم کمک یا HELP  بسیار گسترده ای موجود است.

با سپاس از همراهی شما. شما میتوانید با شماره های ذیل همین صفحه تماس بگیرید و یا برای ما پیام بگذارید. در زیر همین صفحه میتوانید دیدگاهتان را با ما به اشتراک بگذارید و درخواست خود را ارسال نمایید تا با شما تماس بگیریم.

Exit mobile version